Kjære IKEA!

Tror aldri jeg har vært innom dere, men jeg har skjønt konseptet. Og som Biltema så elegant har stjålet fra dere har dere eget matkonsept. Kjøttboller! Sikkert helt greit akkurat som Biltema-burger’n (Jeg vil heller ha Circle K’s fulle meny 100 meter lengre opp på Kallerud, men det er meg som har et noe lidenskapelig forhold til kjøtt)

Men siden dere er store, tjener penger og da sikkert er gode på tall, Excel og statistikk – så lurer jeg på om de ansvarlige for denne avdelingen nå har hatt hjemmekontor litt for lenge?
For hvordan fant de ut at det ville være lønnsomt å føye seg etter 2 (TO!!!) % av Kongerikets Noregs befolkning som faktisk ER konsekvente på kun plantekost!? For det mente dere var lurt tydeligvis! Vel. all PR er god PR – sies det. Det er feil! Helt greit at dere hadde laget et tilbud til de kjøtt-kritiske, men en går ikke all in med så spinkel % andel da veit dere!

Hvis dere VIRKELIG ville bli klimanøytrale og bidra med noe som fungerte så laget dere et konsept med holdbare møbler – og så kjørte dere hard og målretta markedsføring på at møbler ikke trengs å fornyes hverken ut i fra trender eller fordi «dama ville ha noe nytt!» For det er DER – i overforbruket – problemet ligger – og ikke i kjøttbollene! Dere ville selvfølgelig gå konkurs, men Hei! – Vi må alle ofre noe for klimaet! Og heller dere enn kjøtt!

%d bloggere liker dette: